יום חמישי, 8 בדצמבר 2011

האם אימון יכול לפתח חשיבה מחוץ לקופסה?

חשיבה מחוץ לקופסה - האם נולדים עם זה או שניתן להתאמן עד להשגת היעד החמקמק הזה?
מה מצריך סוג כזה של תכנות מוחי בכל רגע נתון עד שזה יהפוך להיות חלק אחד מכם, גם אם לא ניחנתם בזה?
מה יכול "לכבות" את ה- State Of Mind הזה ולהרוג אותו?


לשמחתי הרבה נולדתי מתוכנת עם חשיבה מחוץ לקופסה, חשיבה לא שגרתית, נוגדת הגיון 24 שעות ביממה ועם ידיעה שהכל אפשרי בכל מצב נתון ורק אני מסוגל להגביל את עצמי. בצד הפחות טוב למדתי על בשרי כיצד מצבים והתנהגויות מסוימות יכולות לכבות את "המתנה" הזו... וזאת אני אשמח לשתף עמכם היום בכדי שתוכלו לזהות מצבים כאלו בחייכם. בהצלחה!

הדברים שיכולים לכבות את החשיבה והיצירתיות הם: 

1. עבודה שגרתית ומכנית-טכנית ללא עצמאות ואחריות בתפקיד.
2. אתם מגיעים מהר מדי לתקרת זכוכית כי אתם טובים מדי לתפקיד שאתם עושים כרגע.
3. אתם מתמקדים בחולשות שלכם במקום בחוזקות תוך קבלה ללא עוררין ביקורתיות ושיפוט של אחרים כלפיכם.
4. תודעה של מחסור: אין לי, קשה לי, זה צריך להיות קשה לא יכול להיות שזה כה פשוט וקל וכיו"ב.
5. בכל שלב בחיים שלכם אתם עושים "מה שצריך" ולא הולכים לפי המיית הלב ועושים "מה שנכון לי".
6. אנשים רעילים בסביבה הקרובה שלכם שצריכים לעוף ומהר אבל לא נעים לכם.
7. וחוסר ידע והכוונה בסיוע של מי שהיה שם וזה סעיף קריטי להצלחה שלכם.




שלב ראשון כאשר ניגשים לרעיון או למצב מסויים אתם צריכים לרוקן את המוח שלכם ולהביא אותו למצב 0.

שלב שני אתם נתקלים בהבזקים של הגיון שמציף זכרונות או אירועי עבר של כשלון או שמא מנסה להוביל את המחשבה שלכם לעבר תבניות לוגיות ומתמטיות. אתם מסיטים את המחשבות האלו הצידה. אל תתנגדו להם מאחר ואתם כבר יודעים את הכלל What You Focus On Is Growing

שלב שלישי זה לומר לעצמם בדיאלוג הפנימי שלכם: "אני נותן לכל המחשבות היצירתיות והחופשיות שלי לבוא אליי ולכוון אותי לעבר הפתרון האפשרי".

שלב רביעי אתם נתקלים במחשבה אחת ואחריה עוד אחת בקושי. אין פרץ שציפיתם לו. אתם ממשיכים להאמין ולא להילחץ כי מהשלישית ואילך אתם תחוו פרץ. חשוב מאוד לכתוב את הכול על נייר שלא תשכחו.

שלב חמישי, תבחרו את הדרכים הכי מדברות אליכם והתוצאות יפתיעו אתכם מאוד. אל תבטחו בי - נסו בעצמכם.




שלכם באהבה,
שרון לב-ארי.


אין תגובות: